Breaking News

De mogelijkheden voor parkeren Schiphol

Er zijn verschillende mogelijkheden om je voertuig op Schiphol te parkeren, afhankelijk van je wensen en budget. Het parkeertarief is afhankelijk van de duur van het verblijf en de afstand tot de passagiersterminal. Hieronder vind je een overzicht van de verschillende parkeermogelijkheden op de luchthaven

Parkeren P1 en P2

P1 en P2 bevinden zich het dichtst bij de passagiersterminal en zijn het meest geschikt voor kortstondig parkeren tot drie dagen, en voor mensen die passagiers afzetten of ophalen. Beide zijn overdekte garages. Het is tien minuten lopen van P1 en P2 naar de incheckbalies.

Parkeren P3

De openluchtparkeerplaats P3 ligt ten noorden van het terminalgebouw. Dit is een parkeerterrein voor langere termijn (minstens drie dagen) en er is een gratis pendelbusdienst, die gedurende de dag om de tien minuten rijdt en je naar de passagiersterminal brengt. Houd er rekening mee dat je kortstondig mag stoppen bij de bushalte bij de ingang van de parkeerplaats om je bagage uit te laden voordat je je auto parkeert. Kijk op de website van Schiphol voor een plattegrond om te zien hoe je bij P3 komt.
Door gebruik te maken van de Schiphol Smart Parking service kunt je tot 50% besparen op de parkeerkosten bij P3. Deze service moet vooraf online geboekt worden op de website van Amsterdam Airport en de beschikbaarheid van parkeerplaatsen voor deze service is beperkt.

Parkeren Schiphol bij de aankomst- en vertrekhal

Houd er rekening mee dat het ten strengste verboden is om je voertuig te parkeren bij de aankomst- en vertrekhallen, behalve wanneer je gebruik maakt van de hieronder beschreven Valet Parking service. De politiecontroles zijn streng en de boetes kunnen hoog oplopen.

Het betalen van de parkeerkosten

De eenvoudigste manier om het parkeergeld te betalen is met een creditcard. Je kunt je kaart in de kaartautomaat steken bij het betreden van de parking, zonder dat je een kaartje hoeft mee te nemen. Bij het verlaten van de parkeergarage kun je dan met dezelfde creditcard de kosten betalen. Als je ervoor kiest om een ticket te nemen, kun je de kosten betalen voordat je je auto bij een van de vele parkings afhaalt. Deze automaten accepteren creditcards, geldautomaten en contant geld. Als je problemen ondervindt bij het gebruik van de automaten, vraag dan om hulp bij de speciale servicedesk.

Schiphol Valet Parking

Als je gebruik maakt van de Schiphol Valet Parking service, kun je je auto parkeren op een speciaal gereserveerd gedeelte bij de ingang van de vertrekhal en je autosleutels inleveren bij de speciale balie in Vertrekhal 2. Een medewerker zal je auto dan op een beveiligde locatie parkeren. Bij terugkomst staat je auto op dezelfde locatie voor je klaar. Schiphol Valet Parking dient online te worden gereserveerd. Als je vaak gebruik maakt van deze service, kun je een abonnement afsluiten waarmee je een korting van 10% op de parkeerkosten krijgt.

Parkeren voor gehandicapten

Alle parkeergelegenheden op Amsterdam Airport zijn voorzien van speciale secties voor gehandicapte chauffeurs, gunstig gelegen bij de uitgang of bushalte. Gehandicapte chauffeurs die gebruik maken van een rolstoel kunnen gratis speciale assistentie aanvragen voor vervoer naar de terminal door ten minste 24 uur van tevoren te bellen met +31-20-4057900.

Veiligheid

Alle parkeergelegenheden van Amsterdam Airport zijn beveiligd door middel van videobewaking en regelmatige politiepatrouilles. Parkeren is echter altijd op eigen risico en de luchthaven kan niet aansprakelijk worden gesteld voor verlies of schade tijdens het gebruik van de faciliteiten.

Bron: https://www.parkerenschiphol.com/